Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

Indledning

Stjerneværk ApS
CVR nr.30233824
Jernbanegade 56
4690 Haslev
info(@)stjerneværk.dk

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på stjerneværk.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

#1 Bestilling og betaling

For at handle på stjerneværk.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Alle priser på stjernrværk.dk er inklusiv moms,

Når du er klar til at bestille, klikker du på “Kurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til stjerneværk.dk.

Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb, svarende til den faktiske levering. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.

Vi bestræber os på at levere din ordre hurtigst muligt. Den angivne leveringstid er vejledende, og stjerneværk kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forsinkelser.


#2 Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Bemærk at der først er indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

#3 14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet, har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

For at bevare fortrydelsesretten må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

På nogle varer er der ikke fortrydelsesret, det vil fremgå ved bestilling, eller man kan miste sin fortrydelsesret.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du tydeligt give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan vælge at returnere varen og fortryde købet ved at benytte “Returnér” knappen på ordren på din konto her på coolshop.dk.

#4 Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Stjerneværk.dk
Jernbanegade 56

4690 Haslev

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Returforsendelser sker igennem den samme GLS pakkeshop, som du har modtaget den. Pakkeshoppen bruger QR koder så pakken altid kan følges.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

VIGTIGT: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.

Dokumentation for dit køb samt returformular.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger den returformular, som du fik ved brug af “Returnér” knappen på ordren på din konto her på stjerneværk.dk.

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi

  • du reelt har taget varen i brug,
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

 

#5 Reklamation – Hvis der er noget galt med varen

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal kontakte os indenfor “rimelig tid”.
Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 14 dage efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info(@)stjerneværk, Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Varen skal sendes via GLS med returlabel:
Stjerneværk ApS
CVR nr.30233824
Jernbanegade 56
4690 Haslev

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du finder ved brug af “Returnér” knappen på ordren på din konto her på stjerneværk.dk. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.Husk at vare n altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark hvor Coolshop.com har hovedkontor. Klage indgives her http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info(a)coolshop.dk

#6 Persondata

For at kunne handle på stjerneværk.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Stjerneværk.dk via e-mail info (a) stjerneværk.dk

#7 Cookies

Ved at benytte stjerneværk.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

#8 Lovvalg og værneting

Køb af varer på stjerneværk.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

#9 Handelsbetingelser for stjerneværk Gavekort

Vilkår for elektroniske stjerneværk gavekort (herefter benævnt som “gavekort”) udstedt af stjerneværk.

  1. Salg og levering

Når du har valgt og gennemført betalingen for et gavekort, fremsendes gavekortet pr. e-mail, til den af dig oplyste e-mail adresse. Husk at kontrollere at indholdet af e-mailen stemmer overens, med din bestillingsanmodning.

  1. Anvendelse af kortet

Du kan benytte gavekortet som betaling på stjerneværk.dk

  1. Gyldighedsperiode

Gavekortet er gyldigt tre år fra udstedelsesdatoen med mindre andet fremgår af selve gavekortet. Du kan indløse gavekortet til kontanter, indtil et år efter kortet er udløbet.

  1. Bortkomst og misbrug af kortet

Gavekortet kan benyttes til betaling af ihændehaveren uden identifikation, og der er ikke knyttet en kode eller andre lignende sikkerhedsforanstaltninger til kortet. Gavekortet skal derfor betragtes som kontanter.

Det betyder, at bortkomst og misbrug af gavekortet er dit ansvar og din risiko. Du skal således selv bære eventuelle tab i den forbindelse. Bortkomne gavekort eller misbrug af gavekort erstattes ikke af stjerneværk. Gavekortet kan ikke spærres, hvis det bortkommer.

  1. Beløbsgrænse

Den maksimale værdi et gavekort udstedes på er 3.000 DKK.

  1. Saldo

Du kan kontrollere saldoen på dit gavekort ved at kontakte stjerneværk via mail info(ad)stjerneværk.dk

Med venlig hilsen

Stjerneværk
Jernbanegade 56
4690 Haslev
info@stjernevaerk.dk

Luk
Sign in
Luk
Kurv (0)

Ingen varer i kurven. Ingen varer i kurven.



0